Regulamin korzystania z sieci i usług transmisji danych
1. Określenia dotyczące sieci i firmy BlueNet
Sieć firmy BlueNet – oznacza wszystkie urządzenia (w tym m.in. okablowanie i oprogramowanie), których celem istnienia jest umożliwienie podłączenia komputerów abonenckich do sieci Internet oraz możliwość komunikowania się z innymi użytkownikami za pomocą mechanizmów sieci lokalnej.
Dostawca – oznacza Firmę BlueNet zapewniającą dostęp do Internetu i administrację siecią. Dostawca ponosi pełną odpowiedzialność za administrowaną sieć.
Abonament – uprawnienie do korzystania z usług firmy BlueNet.
Abonent – usługobiorca (osoba fizyczna, prawna lub inna jednostka organizacyjna), któremu przyznano abonament.
2. Zadania Dostawcy
Dostawca zobowiązany jest do:
zapewnienia sprawnego funkcjonowania wszystkich elementów administrowanej sieci, w szczególności dbania o stan i właściwe funkcjonowanie serwerów i łączy internetowych, oraz urządzeń transmisyjnych i okablowania magistralnego;
zgłaszania w razie awarii łącz internetowych problemu nadrzędnemu dostawcy Internetu oraz egzekwowania naprawy w najkrótszym terminie;
podawania informacji o bieżącej pracy sieci w formie emaila lub na dostępnej dla użytkowników sieci stronie WWW;
usuwania awarii systemowych i sprzętowych serwera w możliwie jak najkrótszym czasie. W przypadku zgłoszenia awarii systemu do godz. 18.00 Dostawca zobowiązuje się w dniu zgłoszenia do usunięcia awarii a w przypadku niemożności odręcznego jej usunięcia do poinformowania o sposobie i terminie jej usunięcia. W przypadku zgłoszenia po godz. 18.00 w/w czynności zostaną przeprowadzone najpóźniej do dnia następnego do godz. 18.00;
pomocy nowo podłączonemu Abonentowi w pierwszej konfiguracji systemu do pracy w sieci, o ile posiadany sprzęt umożliwia poprawną pracę w sieci. Jednorazowa pomoc przy konfiguracji sprzętu nowo podłączonego użytkownika jest bezpłatna;
Dostawca zapewnia zwykłą ochronę tajemnicy informacji Abonenta, a w szczególności:
ochronę dostępu do usług teleinformatycznych poprzez system haseł;
ochronę dostępu do obiektów telekomunikacyjnych, w których zainstalowane są urządzenia sieciowe oraz zakończenia traktów transmisyjnych;
przestrzeganie bezwzględnej tajemnicy informacji przez personel obsługujący sieć.
Dostawca ma prawo do odłączenia Abonenta od sieci w przypadku:
stwierdzenia nieuprawnionego działania w sieci;
stwierdzenia działania na szkodę innych abonentów;
nieuregulowania płatności przez Abonenta na rzecz Dostawcy w ciągu 14 dni od terminu płatności uwidocznionego na fakturze VAT.
Dostawca gwarantuje dostęp do sieci przez cały rok i całą dobę w zakresie dostępu nie mniejszym niż 95% w okresie miesięcznym.
Reklamacje winny być składane na piśmie i dotyczyć konkretnych uchybień w pracy sieci.
Reklamacje można składać nie później niż w terminie 15 dni od zaistnienia uchybień w pracy sieci w siedzibie Dostawcy lub przesyłając list na adres wskazany przez Dostawcę.
Dostawca nie odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi, gdy wynika to:
z działania siły wyższej;
z awarii powstałej z winy Abonenta lub nieprawidłowości w systemie Abonenta;
ze zmiany obowiązujących standardów, po upływie miesiąca od powiadomienia Abonenta o konieczności zmiany abonenckiego styku sieciowego.
Dostawca i Abonent zobowiązani są do zachowania poufności informacji o szczegółowych warunkach łączącej strony umowy, a uzyskane w czasie współpracy informacje nie mogą być rozpowszechniane.
Wszelkie informacje, o których mowa w par. 2 pkt. 8 mogą być udzielane osobom trzecim tylko w przypadkach przewidzianych prawem lub za zgodą stron.
Dostawca zobowiązuje się do utrzymania ceny abonamentu do 30 marca roku bieżącego jeśli podpisanie umowy o dostawę sygnału internetowego nastąpi do dnia 30 marca albo do dnia 30 marca roku następnego jeśli podpisanie umowy o dostawę sygnału internetowego nastąpi po 30 marca.
Dostawca ma prawo do zmiany ceny abonamentu po dniu 30 marca. Zmiana ta nie może być większa niż wskaźnik inflacji wg GUS-u z zaokrągleniem do pełnych złotych.
3. Podłączenie do sieci
Do sieci może zostać przyłączona dowolna osoba z obszaru objętego strukturą sieci, o ile umożliwiają to warunki techniczne.
Wniosek o przyłączenie do sieci należy złożyć w siedzibie Dostawcy. W przypadku osób nie będących właścicielami lokalu, w którym ma zostać zainstalowane przyłącze abonenckie do wniosku powinna być załączona pisemna zgoda osoby będącej właścicielem mieszkania.
Koszt podłączenia do sieci w bloku objętym infrastrukturą sieci obejmuje komplet urządzeń i prac niezbędnych do podłączenia komputera do sieci i może być corocznie podnoszony nie więcej niż o wskaźnik inflacji wg GUS-u z zaokrągleniem do pełnych złotych.
O terminie podłączenia decyduje Dostawca, lecz podłączenie nastąpi nie później niż 30 dni od daty złożenia wniosku.
4. Prawa i obowiązki Abonenta
Abonent ma prawo:
Korzystać z następujących zasobów sieciowych:
dostępu do wszystkich światowych usług internetowych;
chronionego konta poczty elektronicznej w domenie z ograniczeniem pojemności konta do 20MB;
możliwości zmiany własnego hasła dostępu;
dostępu do wszystkich udostępnionych zasobów sieci lokalnej za pośrednictwem protokołu TCP/IP;
Abonent ma prawo dochodzenia obniżki ceny usługi w przypadku braku dostępu do Internetu z winy Dostawcy o 100% dziennej stawki za usługi za każdy dzień bez dostępu o ile dostępność w ciągu miesiąca wynosi mniej niż 95 % czasu ustalonego umową.
Abonent ma obowiązek:
właściwej ochrony antywirusowej swoich komputerów i udostępnianych zasobów w sieci lokalnej
bezwzględnego podłączania swoich komputerów do gniazdek zasilających wyposażonych w bolec ochronny. Zastosowany system ochrony od porażeń prądem elektrycznym powinien być skuteczny. Dla pełnej ochrony urządzeń komputerowych i sieci zaleca się stosowanie zabezpieczeń przepięciowych w obwodach zasilających komputery. Brak zabezpieczenia może spowodować w skrajnym przypadku zniszczenie urządzeń lub porażenie ludzi;
dbać o właściwy stan techniczny swoich kart sieciowych
dbać o właściwy stan swojego systemu operacyjnego i programów obsługujących Internet;
pilnować bezpieczeństwa swojego konta poprzez stosowanie odpowiednich haseł i praw dostępu do swych zasobów;
stosować się do poleceń Dostawcy w zakresie obsługi i pracy sieci;
przestrzegać prywatności innych kont w systemie i nie ingerować w ich zasoby nawet jeśli nie są one stosownie chronione;
natychmiastowego zgłaszania Dostawcy awarii sieci na telefon wskazany przez Dostawcę (uwidoczniony na fakturze VAT);
dbać o bezpieczeństwo urządzeń w czasie burzy i dłuższej nieobecności w mieszkaniu poprzez bezwzględne odłączenie zasilania i wypięcie kabli sygnałowych z gniazdek;
umożliwienia Dostawcy lub osobom przez niego upoważnionym dostępu do urządzeń transmisyjnych na każde żądanie;
chronić urządzenia sieci w swoim mieszkaniu i budynku przed uszkodzeniem mechanicznym i dostępem osób niepowołanych;
zgłosić Dostawcy, niezwłocznie, zmianę Abonenta lub właściciela mieszkania.
Abonentowi nie wolno:
udostępniać swojego łącza internetowego oraz konta osobom trzecim;
wykorzystywać swojego konta i dostępu do Internetu w celach niedozwolonych prawem polskim;
zachowywać się wobec innych użytkowników Internetu w sposób odbiegający od powszechnie przyjętych norm obyczajowych i moralnych;
obarczać Dostawcę winą za trudności w dostępie do Internetu wynikłe z powodu wzmożonego ruchu na łączach teleinformatycznych w szczególności międzynarodowych, lub awarią własnego komputera/systemu;
działać na szkodę zasobów lub innych użytkowników własnej i innych sieci.
5. Odłączenie od sieci
Abonent ma prawo odłączyć się od sieci trwale na własny pisemny wniosek złożony w siedzibie Dostawcy. W takim przypadku łącze do użytkownika podlega trwałemu przerwaniu.
Abonent może się odłączyć od sieci czasowo na własną prośbę, lecz na okres nie dłuższy niż 3 miesiące. W przypadku odłączenia czasowego łącze do konta Abonenta jest czasowo blokowane, a opłaty abonamentowe nie są pobierane. Ponowne czasowe odłączenie od sieci nie może nastąpić wcześniej niż 6 miesięcy od dnia zakończenia poprzedniego okresu odłączenia od sieci.
Nie przewiduje się możliwości częściowego odłączenia od dostępu do Internetu z zachowanym dostępem do sieci lokalnej.
Abonent może zostać odłączony decyzją Dostawcy, jeśli naruszył postanowienia niniejszego Regulaminu w którymkolwiek z jego punktów. Osoba taka w zależności od przewinienia może zostać odłączona bez prawa powrotu do sieci lub z prawem powrotu po minimalnym okresie 1 miesiąca.
6. Ochrona sieci
Dostęp do sieci jest chroniony. W sieci nie mogą być użytkowane urządzenia i metody umożliwiające korzystanie z jej usług bez posiadania upoważnienia wynikającego z odpowiedniej umowy. Używane lokalnie nazwy i hasła powszechnie dostępne nie mogą służyć do uzyskiwania połączeń.
Zdarzenia w sieci są rejestrowane tak, aby można było notować usługi świadczone dla Abonenta. Rejestrowanie jest podstawą statystyki, ewentualnej wyceny oraz reklamacji pracy sieci.
Abonent odpowiada za bezpieczne operowanie uprawnieniami, którymi dysponuje w taki sposób, aby nie mogły być wykorzystane przez osoby nieuprawnione.
Dostawca nie odpowiada za dostęp osób nieuprawnionych do informacji przesyłanej w sieci, gdy wynika to z winy Abonenta.
Obowiązki Abonenta w zakresie ochrony informacji w sieci:
systemy teleinformatyczne Abonenta dołączone do sieci muszą być chronione przed niepowołanym dostępem. Abonent odpowiada za szkody w sieci spowodowane przez użytkowników systemu Abonenta;
wszelkie przypadki nieuprawnionego działania w sieci muszą być zgłaszane do Dostawcy.
7. Ponowne przyłączenie do sieci
Do sieci może się przyłączyć ponownie abonent, który:
korzystał z odłączenia czasowego na własną prośbę;
został odłączony decyzją Dostawców z prawem powrotu.
Osoby korzystające z odłączenia czasowego na własną prośbę, za ponowne włączenie wnoszą opłatę aktywacyjną w wysokości połowy abonamentu obowiązującego w momencie włączania.
Ponowne przyłączenie osoby odłączonej trwale lub za nieprzestrzeganie Regulaminu obciążone jest opłatą w wysokości dwukrotnego abonamentu obowiązującego w momencie włączania.
Zainteresowała Cię oferta firmy BlueNet w Lublinie?